Thursday, July 10, 2014

Let it go

Few months back. I felt a tremendous distance between myself and others, so I pushed them away, because im tired of being overlooked and misplaced. aku tinggalkan bumi lahirnya aku, cuma untuk mencari gam gam untuk menampal semula segala zarah serpihan yang hancur berderai. Larinya aku dari realiti untuk mengumpul sisi kuatnya diri yang telah lama hilang, menggali lubang lubang dunia untuk aku humbankan segala memori supaya pulangnya aku ke tempat asal nanti tidak terbawa sama dek beban sedih perit pedih yang tak mampu lagi bahu aku memikul, tak mampu lagi diceritakan sang mulut dan mata yang terusan menjadi pengantara wujudnya jalan cerita dalam hiba. Tak ada siapa yang faham, segala apa yang terjadi mengubah segala hidupnya athirah yadi, tapi dalam segala genapnya segi, aku terus merangkak mencari kaki kaki yang tercampak untuk bangkit semula dengan segala kudrat hancur yang bersisa.
 
 
But now I realised when you finally let go of the past something better comes along, indeed. Jangan kerana satu manusia yang menghancurkan kau lupa siapa Tuhan. Bila kau sedar kau tak lagi diperlukan, diutamakan, terlalu banyak penipuan, ayat ayat meragukan. Bila kau sedar setiap hari apa yang dia cari ialah setiap kelemahan segala kesalahan. Dan kau masih berdiri menanti dan terus bertahan. Konon dialah pemberi kebahagiaan, sedang segala nikmat hidup datangnya sentiasa dari Tuhan. Jadilah seorang yang apabila ditinggalkan  atas setiap caci maki dan penghinaan that people akan rasa penyesalan. Mahalnya perempuan apabila dia sendiri yang meletakkan dirinya pada kedudukan yang tinggi bukan mudah dimiliki.. Mahalnya perempuan apabila dia sendiri yang meletakkan dirinya pada kedudukan bukan untuk dibuang dikutip silih berganti. Dan simpan, yang mahal itu buat cuma seorang yang sanggup membeli menerima package baik yang murni mahupun sisi cela diri, dengan segala isi hati. Balasan tetap mendatang, it might not come now, mungkin bukan hari ini, minggu depan. Boleh jadi balasan itu akan datang sepuluh tahun lagi. Cukuplah Dia yang Maha Mengetahui.


Bila aku bawa diri ke satu dimensi dunia dan buka segala mata supaya terlihat segala perspektif dari pandangan yang berbeza, aku baru sedar that life is a journey. If you got everything u wanted all at once there would be no point to living. Dulunya aku macam tu. Keep questioning myself kenapa, aku tak dapat apa yang aku nak, when I was actually have given all that I have. Tapi betul, if it wasn't meant for you, no matter how hard kau cuba to get it, it still wont be yours. Enjoy the ride, and in the end you will see these setbacks as giant leaps forwards, only you couldn't see the bigger picture in the moment. Even sampai sekarang most of the questions masih tak terjawab, tapi aku percaya when you remain calm, all is within reach. Stay true to your path and you will surely find the treasure you seek.
 
 
Stop questioning Allah, why? curiosity has its own reasons for existing.
We may place blame, give reasons, and even have excuses but in the end it is an act of cowardice to not follow your dreams.
 
 
 Till here. Moga masih Allah mahu pinjamkan nyawa, diberikan nikmat kesihatan.




 
 
 

Let go all the past and move forwards because one day someone will walk into your life and make you realize why it never worked out with anyone else. Pray for my healthy. Salam Ramadhan may Allah ease our days and bless our lives.
 

 



No comments:

Post a Comment